neděle 20. ledna 2008

Elektronická jízdenka ČD - moje zkušenosti

Chci se s Vámi podělit o moje zkušenosti s elektronickou jízdenkou ČD. Zatím všichni průvodčí, kterým jsem ji uakzoval, tak mi říkali, že se s ní setkávají poprvé. Zajímavě ji chtěl kontrolovat jeden starší, tak asi 50letý průvodčí, když přikládal vytisknutý papír ke čtečce čipových In - zákaznických karet a zřejmě doufal, že se ukáže, že je doklad je vpořádku, nebo tak něco:-)

Podrobně mi jízdenku zkontroloval jeden mladej průvodčí na cestě z Brna do Svitav, zajímalo to mě i jeho, a tak jsme aspoň 5 minut zplkli...

Jízdenka je cool, ale její kontrola pro průvodčí asi moc ne. Na jízdence je kontrolní a čárkový kód, když průvodčí zadá do svého přístroje tenhle kontrolní kód, chytré mašince to nestačí, aby mašinka řekla jestli je doklad OK nebo ne, musí zadat ještě číslo jízdenky, číslo transakce a odkud jedu, pak přístroj napíše jízdenka je vpořádku. Kdybych jízdenku kupoval hodinu před odjezdem, tak by ji tam jistě ani nenašel, protože mi říkal, že není připojen on-line.

Navíc nechápu, proč je na jízdence čárkový kód, když ho nemá průvodčí jak přečíst, no možná časem...

Žádné komentáře: